انواع روش های حمل و نقل بار

می توان گفت تقریباً برای تمام افراد حداقل یک بار پیش آمده که به انواع روش های حمل و نقل بار احتیاج پیدا کنند. از ارسال یک کلید گرفته تا انتقال اثاثیه ی خود به مکان یا شهری دیگر و یا خیلی فراتر از این ها و انجام واردات و صادرات و ارسال کالا به کشوری دیگر. تمامی مواردی که ذکر شد نشان دهنده ی گستردگی و اهمیت بالای صنعت حمل و نقل است.

به گزارش تین نیوز، احتمالاً هر یک از شما در حال حاضر در حال مرور تجربیات خود هستید و یا در حال مرور انواع روش های حمل و نقل باری که می شناسید هستید. در این مقاله قصد داریم هر کدام از انواع روش های حمل و نقل بار را معرفی و بررسی کنیم.

انواع مختلفی از خدمات حمل بار وجود دارد که با توجه به نیاز و نوع کالای موردنظر بهترین روش برای حمل و نقل بار انتخاب می شود. اینکه کالای مورد فاسدشدنی است یا خیر؛ وزن کالا چقدر است؛ کالای موردنظر حداکثر تا چه زمانی باید به مقصود برسد و… عواملی هستند که روی انتخاب روش حمل و نقل تأثیرگذارند.

انواع روش های حمل و نقل بار
1) خدمات حمل و نقل بار از طریق دریا یا حمل دریایی بار

2) خدمات حمل و نقل بار از طریق خطوط هوایی یا حمل هوایی بار

3) خدمات حمل و نقل زمینی یا حمل زمینی بار

در ادامه به معرفی هر یک از روش های بالا می پردازیم.

خدمات حمل و نقل از طریق دریا
بسیاری از کالاها به دلیل طولانی بودن مسیر و یا حجم و وزن زیادی که دارند باید از طریق دریا حمل شوند. حمل و نقل بار از طریق دریا برای بارهایی که به صورت فله هستند بسیار مناسب است. به عنوان مثال می توان به کالاهایی ازجمله نفت خام، محصولات کشاورزی، بنزین، ذغال سنگ، آهن و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. علاوه بر این برای جابجایی کالاهایی که ابعاد نامتعارفی دارند نیز حمل بار دریایی گزینه ی مناسبی است. کالاهایی مانند ماشین آلات صنعتی و موتوری.

انواع روش های حمل و نقل بار دریایی نسبت به انواع روش های حمل و نقل دیگر ارزان تر است و علاوه بر این آلودگی زیستی کمتری نیز تولید می کند.

شاید جالب باشد بدانید که سازمان تجارت جهانی در سال 2015 آماری منتشر کرد که طبق آن 1687 میلیون تن کالا توسط 177 میلیون کانتینر حمل از راه دریا حمل شده است. ( حمل کانتینری )

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *