چگونه از ایران کالا صادرات کنیم؟

صادرات کالا از مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی است که به خروج کالا از گمرک (با رعایت قوانین کشور) و فروش آن در بازار های جهانی اطلاق می‌شود. صادرات کالا امری حیاتی در جهت افزایش تولیدات ناخالص ملی و پیشرفت اقتصادی کشورها است. مزایای منحصر‌به فرد صادرات کالا، موجب تمایل بسیار زیاد تولیدکنندگان به فروش کالای خود در خارج از مرز های کشور شده است.
به دلیل فراهم بودن بستر مناسب برای تولید محصولات پرطرفداری چون زعفران، پسته، خرما و… ظرفیت بالایی در صادرات این محصولات وجود دارد. البته که بخش گسترده صادرات ایران مربوط به نفت و مشتقات نفتی می‌شود.
صادرات کالا نیازمند طی کردن مراحل قانونی متعددی است که صادرکننده باید به آن‌ها توجه کند. درصورتی که فرد بدون داشتن اطلاعات کافی با قوانین و شرایط تجارت بین المللی و همچنین امور گمرکی، اقدام به صادرات کالا کند؛ نه تنها به سود بالایی دست پیدا نخواهد کرد؛ حتی ممکن است تمام سرمایه خود را نیز از دست بدهد. به همین دلیل در ابتدا لازم است تا صادر کننده نسبت به قوانین و مراحل صادرات کالا اطلاعات کافی بدست آورد. در این بخش از مجله راهکار تجارت پایا قصد داریم تا صفر تا صد مراحل صادرات کالا، انواع روش‌های صادرات، مدارک مورد نیاز و مجوز‌های لازم برای صادرات کالا را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *